شركت‌های برتر در رهبري و مديريت کدامند؟پرینت خبر

گزارش مطالعاتي هی گروپ

هی گروپ اين گزارش را از سال 2005 بصورت سالانه منتشر مي كند. تحقيق امسال شامل پاسخ‌هاي 18000 نفر در بيش از 2100 شركت در سطح جهان است. اين تحقيق بر اساس پاسخنامه هاي تكميل شده آنلاين و همكاران نامزد شده است. پاسخ دهندگان تكميل كننده تحقيق از 115 كشور به شرح زير بودند :

  • 6% امريكاي شمالي

  • 35% اروپا

  • 2% شرق میانه/ آفریقا

  • 27% آسیا/اقیانوسیه

  • 29%  امریکاي لاتین

 هی گروپ، شركت جهاني مشاوره در مديريت، نهمين گزارش مطالعاتي سالانه 20 شركت برتر در رهبري را منتشر كرده است. اين مطالعه بهترين شركت‌هاي سراسر جهان در رهبري سازماني را رتبه‌بندي و چگونگي ساخت و توسعه رهبران بزرگ را توسط آنها بررسي مي‌كند.  برای دومین سال متوالی، پراکتر و گمبل در صدر فهرست هستند و به دنبال آنها جنرال الکتریک، کوکا کول و آی بی ام  قرار گرفته‌اند.
با توجه به مطالعات هی گروپ بهترین شرکت‌ها برای رهبری یک رویکرد مشخص و منظم به منظور ارتقاء و توسعه رهبران و مديران در داخل سازمان خود داشته‌اند.

يك نكته بااهميت كه در اين مطالعه سالانه بدست آمد اين بود كه 80 درصد از 20 شركت برتر مسیرهای شغلی روشن برای کارمندان خود ایجاد کرده بودند.(در مقایسه با تنها48  درصد از تمام شرکت های دیگر)

به طور مشابه، 80% از 20 شركت هاي برتر در فراهم آوردن تجارب توسعه حرفه ای برای بالاترین پتانسیل‌هاي سازمان خود از گروه‌هاي همرده و همكار خود جلوتر بودند و با اين كار به سازمان خود اطمينان مي‌دهند كه افرادي مناسب با مهارت‌هاي درست در نقش‌هاي كليدي جا گرفته‌اند.
روت مالوی مدیر عامل جهانی رهبری هِی گروپ و رهبر همكار در مطالعات شركت هاي برتر در رهبري- مي‌گويد: «پژوهش در سال جاری نشان می دهد که سازمان هاي پیشرو در جهان بصورت هدفمند توسعه رهبران و مديران را پيش مي برند تا اين افراد بتوانند نوآوري و تحول در سازمان را منجر شوند. اين سازمان‌هاي برتر در حال ارائه مسیرهای شغلی غیر سنتی و متنوع و آموزش کارکنان با پتانسیل بالا برای پاسخگویی به چالش های خاص کسب و کار و توسعه مهارت های مورد نیاز برای کمک به موفقيت روزافزون سازمان خود در فضاي جهاني هستند.

نه تنها اين 20 شركت برتر مسيرهاي روشن گوناگون و تعريف شده براي رهبري فراهم كرده اند؛ آنها همچنين عمداّ به دنبال توسعه رهبران متنوع  هستند .نیمی ازاين  20شركت در مقایسه با 13 درصد از تمام شرکت های دیگر ،  برنامه توسعه رهبری ویژه برای زنان ارائه داده اند  و 40  درصد ازاين  20شركت در مقایسه با 11 درصد از تمام شرکت های دیگر  برنامه در راستای گروه های مختلف، تدوين نموده اند.

شركت‌هاي برتر همچنين تمایل به ایجاد برنامه های توسعه رهبری در دسترس تمام سطوح با تجربه سازمان داشته‌اند ( 83 درصد در مقایسه با57  درصد(

مطابق گزارشات، تنوع رهبران ارشد در 20 شركت برتر 68 درصد در مقايسه با 53 درصد در كل شركت هاست و اين از يك سو نشان مي دهد كه تنوع در مديران ارشد سازمان بازتاب تنوع در كارمندان سازمان است.

هدف- ساخت رهبران

در 20 شركت برتر انعطاف پذيري در پاسخ به تغييرات اقتصادي به عنوان بزرگترين چالش برای رهبران همراه با توانایی سرمایه گذاری روی فرصتها در بازارهای نوظهور در12  ماه آینده بود. با کمال تعجب، در عصری که سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای به سمت آموزش آنلاین مي‌روند اين 20 شركت برتر از روش‌هاي برتر تماسي به عنوان نفوذ استفاده مي كنند. كلاس آموزش رهبری هنوز روش ارجح در میان20 شرکت برتر باقي مانده است (استفاده شده توسط 74% از 20  شركت برتر در مقابل 51% از تمام شرکت های دیگر) با نظارت توسط کارکنان ارشد و مربیگری از منابع داخلی (69% و 61% ، در مقابل 41% و 34% ، به ترتیب(

ریک لاش رهبری هِی گروپ و رهبر همكار در مطالعات شركت هاي برتر در رهبري- مي‌گويد: «شرکت های برجسته مي دانند كه توسعه استراتژیک, ارتباط جهاني مديران براي آينده است؛ به اين معني كه آنها بايد براي جمع كردن رهبران دورهم در يك انجمن و يادگيري ايشان با استفاده ار بهترين تكنولوژي ها براي ارتباط جهاني مردم و بازگشت آموخته ها  به تيم ها و سازمان ها سرمايه گذاري كنند. آنها با رویکرد ساخت یافته برای پرورش استعدادها و صفات این افراد كمك بسياري مي گيرند .هرچه چالش‌هاي كسب و كاربيشتر مي شوند ما بيشتر شاهد ظهور هدف, كه ساخت رهبران است مي شويم.»

 


 

 


تاریخ ایجاد : پنجشنبه - 30 بهمن 1393

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *