10 دلیل جزیی برای عدم موفقیت در جذب مشتریان یا دستیابی به شغلپرینت خبر

دلایل این که شرکت ها و افراد به خدمت پذیرفته نمی شوند، به میزان قابل توجهی مشابه است. دلایل عمده ای مانند عدم احراز شرایط یا ارائه قیمت خارج از محدوده مورد نظر، دلایل واضح و بدیهی هستند که معمولا به راحتی و به سرعت حل و فصل می شوند و بنابراین نیازی نیست در اینجا به انها بپردازیم. اما دلایل جزیی دیگری نیز وجود دارند که در این عدم موفقیت تاثیرگذار هستند. در اینجا 10 مورد از دلایل جزیی مربوط به عدم دستیابی به موقعیت‌های بزرگ چه در جایگاه یک کارمند و چه در جایگاه یک کارآفرین بررسی می‌گردد:

1. کندی در پاسخ به درخواست ها

درخواست دهندگان غالبا به دنبال پاسخی فوری می باشند و این به معنی استفاده از ثانیه ها و دقیقه هاست، نه ساعت ها.

2. سرعت بیش از حد و عدم دقت در عملکرد

افرادی که دارای سرعت عمل بالا هستند قابل تقدیرند ولی زمانی فرا میرسد که آرام ولی با ذقت انجام دادن کارها ارزش بیشتری پیدا میکند.

3. تاخیر در انجام امور

گاهی ممکن است ا فراد و شرکت های حائز شرایط مورد نظر، کارها را باتاخیر انجام دهند. این تاخیرها اگر بیشتر از یکبار اتفاق بیفتد، تاثیر نامطلوبی بر نظر مشتری یا درخواست دهنده می گذارد.

4. عدم عذرخواهی

اتفاق ناخوشایندتری که می تواند در مقایسه با تاخیر به وجود آمده در قرارهای قبلی رخ دهد، تاخیری است که با عدم عذرخواهی از مشتری همراه باشد.

5. عدم توانایی مطلوب در نوشتن

همه افراد روزنامه نگار نیستند، اما لازم است که در هر متنی موارد اساسی مانند چک کردن دیکته لغات رعایت شده و دو بار چک شوند. در مورد محتوای متن‌هایی که در رسانه های عمومی از جمله فیس بوک، توییتر و ... قرار داده می شوند، حتی میتوان سه بار متنرا چک کرد.. علاوه بر دورهای آموزشی آموزش نگارش، بهترین توصیه برای تقویت قدرت نوشتار، خواندن بیشتر است.

6. عدم توانایی مطلوب در صحبت کردن

این مشکل از عصبی بودن یا احساس عدم اطمینان بناشی میشود . به خاطر داشته باشید که شمرده صحبت کردن و مکث به موقع  نکته مثبتی محسوب می شود چراک ه موجب می گردد که فرد با اعتماد به نفس و مسلط به نظر برسد. کلماتی را که حاکی از عدم اطمینان کافی است، از صحبت های خود حذف کنید.

7. واکنش های غیر معقول و غیر منطقی

پیمانکاری داشتیم که بدلیل یک اشتباه ساده در پرداخت دستمزد کاررا متوقف کرد . قصد ما این بود که یک  شغل تمام وقت به او بدهیم ولی منصرف شدیم زیرا واکنش او در مقابل مشکلی به این کوچکی نشان داد که از عهده مشکلات بزرگتر بر نخواهد امد.

8. عدم وجود هیجان و اشتیاق برای همکاری

اطمینان حاصل کنید که طرز بیان ، شیوه نوشتن  و زبان بدن شما همگی حاکی از این است که تمایل زیادی به همکاری با افراد و سازمان مورد نظر را دارید.

9. نشان دادن دیدگاه منفی نسبت به سایر رقبا

از سایر رقبا یا کارفرمایان قبلی خود انتقاد نکنید، مگر در صورتی که به طور مستقیم مورد سوال قرار بگیرید که در این صورت سعی کنید با بیشترین سیاست ممکن پاسخ دهید.

بهترین رویکرد، بیان این نکته است که شما به جایگاه شغلی فعلی خود علاقه مند هستید، اما به دنبال تغییر بوده و به کار در سازمان جدید علاقه مندتر هستید. یا هنگامی که یک مشتری از شما در مورد رقیبتان سوال می کند، بگویید که نکات مثبتی در مورد آن ها شنیده اید و نظر مشتریان خود پیرامون دلیل ترجیح شما به رقیب مورد پرسش را بیان کنید.

10. عدم استفاده از فضای ارتباطات مجازی

عدم به روز رسانی و تکمیل اطلاعات رسانه های مجازی و محدود بودن ارتباطات از طریق این رسانه ها یکی دیگر از این موارد است. ممکن است این موضوع از نظر همه کارفرمایان یا مشتریان دارای اهمیت نباشد، اما برای آن دسته که به این موضوع توجه میکنند، کمک کننده خواهد بود، به خصوص اگر بتواند نشان دهنده این موضوع باشد که شما علاوه بر تخصص در زمینه مورد نظر، از قابلیت رهبری فکری در آن زمینه نیز برخوردار ید.

منبع: www.entrepreneur.com

مترجم: راضیه گودرزی


تاریخ ایجاد : سه شنبه - 8 دی 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *