پنج گام در ساختن برند شخصی شماپرینت خبر

برند شخصی شما  معرف نگرش  شما به دنیاست  که ممکــن است برای دیـگران جـذاب و جالب نبـاشد.اگر دیگران شناختی صحـیـح  از شـما و فضـای فـکری شما داشته باشند میتوانید آنها را به حرفه  و فعالیت خود علاقمند سازید.

سئــوال این است که چــگونه  بهــتر شناخته شوید و  چگونه حیطه و مسئولیتهای  خود  را بهتر بسازید و بشناسانید؟    اگر در حال ایجاد بــرند خودتان هستید پنج مورد زیر را در نظر بگیرید.

 

1.خودتان باشید.

تصور کنید چقدر ساختن یک برند یــا هویـت حـول شخصیـتی غیر از خودتان سخت خواهدبود به گونه ای که مجبورخواهید شد به روشی غیر از خودتان رفتار کنید ،  لباس بپوشید و  حرف بزنید.حفـظ این رویـه در دراز مـدت سخـت خواهد بود.ممکن است مشاورانتان توصیه کنند که روش خاصی را در رفتارتان پیش گیرید ، اما این رویه در دراز مدت  شما را خستـه و آزرده خواهد کرد. فراموش نکنید که  مردم از راه ارتباط  به هم اعتماد میکنند. بــا  شخصیتی ساختگی و جعلی نمی توانید اعتماد دیـگـران را جلب کنیدممکن است بـرای مدت کوتـــــاهی اعتمادی کسب کنید اما به آرامی  از صحنه رقـابـت حذف خواهیـد شـد.

 ساختن یک برند شخصی  بیشتر از  هر چیز به معنی فهمیدن خود واقعی تان و معرفی آن به دنیاست.ماسکتان را بردارید و از قضاوت دیگران نهراسید.

 

 2.اصول مذاکره را بیاموزید.

  اگر درصدد ساختن بـرنـــد شخـصی خود هستید باید صحبت کردن را بیاموزید و مهارت های ارتباطی خود را گسترش دهید. برای شنـیـده شـدن در میـان جـمـع بـایـد با لحـن و گونه ای موثر و متفاوت سخن بگوییداز  معلومات شخصی و قدرت شخصیتی خود در صحبت کردن کمک بگیرید و  نشان دهید  به موضـوع  سخن تان تسلط دارید و می خواهید به دیگران خدمتی ارائه کنیدانتــقـادات و مخـالفـتـها را با آغـوش باز بپذیرید و از پیشنهادات و نقطه نظرات دیگران  استقبال کنید و اگر قابل تامل و اجرا بودند ابراز کنید که در آینده از آنها استفاده خواهید کرد. با صحبت کردن شما دیده و شنیده میشوید. مذاکره و ایجاد ارتباط موثر را بیاموزید و تمرین کنید. ممکن است در ابتدا سخنور خوبی نباشید اما با تمرین حرفه ای می شوید و به زودی به مجامع و کنفرانسهای بزرگ برا ی سخنرانی دعوت خواهید شد و احترام و ارزش خاص خود را دریافت خواهید کرد.

3.در نوشتن مقالات فکری پیشرو باشید و در مصاحبه ها شرکت کنید.

نوشتن مقالات و مشارکت در مصاحبه ها اعتبار شما را می سازند.ساختن فرصتهای با ارزش مستـلزم صـرف زمان و تلاش است. اگر اطلاعاتتان به روز باشد به زودی همه جا مطرح خواهید شد.

حواستان به جلد مجله ها باشد. اخبار روزانه و مقالات منتشره مطبوعات معتبر جهان مثل تایمز یا فاکس نیوز را مطالعه کنید. ذکر منبع خبر در نوشته ها و صحبت هایتان نشان دهنده احاطه شما به موضوع مورد بحث است. اینگونه فعالیت های اجتماعی برای برند شخصی شما اعتبار و اهمیت می آفریند.

4.حضور آنلاین داشته باشید.

آیا میدانید که در فضای مجازی چگونه معرفی شده اید؟ این قسمت مهمی از حضور شماست که باید دائما مونیتور و به روز شود.آیا پروفایلی در شبکه های مجازی دارید؟ آیا کامل و به روز است؟آیا  شمـا را کامل و حرفه ای معرفی می کند؟ آیا عکس پروفایل تان حرفه ای است؟ آیا برونکـرد اجتماعی در شبکه های مجازی دارید؟ آیا وبسایت مناسبی برای معرفی برندتان دارید؟

ایجاد وبسایت بسیار قابل کنترل تر از حضور در شبکه های اجتماعی است. سایت تان را به نام خودتـــان راه اندازی کنید و دائما به روز باشیدفراموش نکنید که پیوسته خود را در گوگل سرچ کنید تا به اطلاعات درج شده در مورد خودتان آگاه باشید . با رصد کردن شرایط آنلاین خود، میتوانید بــرنـد شخصی تان را به راحتی ایجاد و مدیریت کنید.

 

5. همواره بیاموزید...

هر چقدر هم که صـاحـب تجـربـه و اطلاعات در زمینه تخصصی خود هستید،از سـرعت زیاد تغییر در دنیای امروزی غافل نشوید.به روز باشید و دائما در حال آموختن نکات و موارد جدید.

 هـمـواره در حـــال جـــذب اطلاعات مرتبط و جدید از مقالات و وبلاگها و ژورنالها و کتابهای مطرح باشید و گــــرنـه از گردونه تـغـییر عقب می افتید.چیزهای جدید یاد بگیرید و دانش و تجربیات خود را گسترش دهید. اگر رشد و تغییــر را متوقف کنید  رودخانه راکدی خواهید شد  و این پایان کار یک کارآفرین است.

همواره هوشیار و مترصد جذب فرصتها باشید. به محض ایجاد  بـرنـد شخصی تــان ، شانسها به سراغ شما میآیند و دیگران شما را خواهند دید .فراموش نکنید که در مورد کارهای دیگران صحبت نکنید و در مقابل کمبودها و نقاط ضعف خود پذیرا باشید.

 

ترجمه : شکوه علیزاده مقدم

منبع :‌ www.Enterprenuer.com


تاریخ ایجاد : دوشنبه - 30 آذر 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *