۹ گام برای شروع کسب و کار موفقپرینت خبر

1-اهداف خودتان را تعریف و ارزیابی کنید.
اگر نمی‌دانید که به کجا می‌خواهید برسید، نمی‌توانید برای آن مسیری تعیین کنید. علاوه‌بر این، اگر هدف دارید، شما نیاز دارید که بدانید که آیا مسیرتان مستقیم‌ترین راه، برای دستیابی به آنچه می‌خواهید، هست یا خیر.
در مورد اینکه چرا واقعا می‌خواهید یک کسب‌وکار شروع کنید، سوالات دشواری از خودتان بپرسید. آیا به دنبال این هستید که به‌سرعت ثروتمند شوید؟ آیا می‌خواهید که استعداد، ایده محصول یا خدمت جدید خودرا نشان دهید؟ آیا از اعتبار گرفتن رئیستان به خاطر کارهایی که شما انجام می‌دهید، خسته شده‌اید؟ این نوع اهداف ممکن است شما را به مسیر بدی هدایت کنند. از سوی دیگر، اگر شما ایده راه‌اندازی یک نهاد را دوست دارید، عاشق ارائه خدمات به مشتریان هستید و اگر در کارها و مسوولیت‌های مختلف موفق هستید، کارآفرینی می‌تواند راه مناسبی برایتان باشد.

2-مقداری پول نقد ذخیره کنید. هزینه شروع یک کسب‌وکار در بسیاری از صنایع به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته است. بااین‌حال، این تنها بخشی از داستان است. کسب‌وکارها اغلب چند سال زمان می‌برند تا پایه محکمی به دست آورند، بنابراین شما برای شروع کسب‌وکار به پول کافی نیاز دارید، هنگامی‌که کسب‌وکارتان تثبیت‌شده و قادر به ادامه یافتن است، درآمد و هزینه‌های خود را مدیریت کنید. اگر خودتان پول‌ندارید، بررسی کنید که آیا به سرمایه معتبری دسترسی دارید یا خیر. رکود، تضمین تامین مالی را مشکل‌تر کرده است و شما نمی‌خواهید که کسب‌وکار سه‌ماهه داشته باشید وباید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید کسب‌وکار خود را حفظ کنید  یا اجاره و وام خود را بپردازید.

3- تجربه‌های مرتبط کسب کنید. مدیریت کارمندان و فروشندگان ، نیازمند داشتن نوعی مهارت است که شما قبل از شروع کسب‌وکارتان باید آن را بیاموزید. همچنین لازم است که نسبت به ابعاد درونی و بیرونی کسب و کارتان شناخت پیدا کنید ابعادی مانند بازاریابی، حسابداری که ممکن است با آنها آشنا نباشید یا آنها را دوست نداشته باشید. تجربه ندارید؟ وقت خود را صرف کار کردن در یک سازمان مشابه کنید، در صنعت خود از کسی که مالک کسب‌وکار است دنباله‌روی کنید یا در شب یا تعطیلات آخر هفته در یک کسب‌وکار قابل‌مقایسه، کار بگیرید. قبل از شروع کار در سازمان خودتان، ابتدا آزمایشی کارکنید.

4- شبکه اینترنتی خود را بسازید. اگر شما بسیاری از افراد را نمی‌شناسید یا اینکه نمی‌توانید مخاطبان خودتان را علاقه‌مند کنید، این دقیقا زمانی است که باید برروی ایجاد یک شبکه اینترنتی محکم، تمرکز کنید.ارتباطات قوی می‌تواند مشاوره‌های ارزشمندی در زمینه کسب‌وکار ارائه دهند و مقدمه‌ای  باشند برای به دست آوردن مطلوب‌ترین تامین مالی، قیمت‌ها، شرایط و ضوابط عرضه‌کنندگان کسب‌وکار و خدمات حرفه‌ای . ارتباطات بهترین منبع بازاریابی و مراجعه مشتریان است و برای کسب‌وکار جدید حیاتی است.

5- خودتان را بشناسید. آیا شما وضع موجود را ترجیح می‌دهید و دوست دارید که از حوادث غیرمنتظره دوری‌کنید؟آیا می‌توانید پستی‌وبلندی‌های زندگی را کنترل کنید؟ آیا پس‌انداز و حساب بانکی شما توانسته است ضعف‌های وضعیت مالی را به‌خوبی کنترل کند؟ اگر شما فردی هستید که ثبات و کنترل را دوست دارید و ترجیح می‌دهید که همه‌چیز برنامه‌ریزی‌شده باشد، مسیر پرپیچ‌وخم کسب‌وکار جدید ممکن است برای شما مناسب نباشد. قبل از اینکه کاری انجام دهید در مورد شخصیت خودتان صادق باشید.

6- با وکیل‌تان ملاقات کنید. اگر قصد دارید وارد کسب‌وکاری شوید که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در رقابت با کارفرمای فعلی شما است یا قصد دارید که با مشتریان و مخاطبان قبلی تماس بگیرید، بسته به قراردادهایی که با کارفرمای فعلی یا سابق خود امضا کرده‌اید، ممکن است در مضیقه باشید. برای روشن کردن وضعیت خود یا برای دانستن اقداماتی که برای جلوگیری از هرگونه شرایط قانونی دست‌وپا گیر باید انجام دهید با وکیل خود مشورت کنید.

7- با احتیاط رقابت کنید. قبل از اینکه کارآفرینی را شروع کنید نگاه دقیقی به بازار و رقابتی که میخواهید شروع کنید بیندازید. آیا بازار شما از کسب‌وکارهای موفق اشباع‌شده است؟ آیا کسب و کارهای بد با عملکرد نامناسب شهرت بدی در صنعت شما ایجاد کرده اند؟ اینکه چگونه کسب‌وکار شما موفق خواهد شد متاثر از هردو رقبای خوب و بد است. شما برای اینکه عملکرد بالاتری نسبت به هم رقبای خوب و هم رقبای بدتان داشته باشید ،به بازار و نام تجاری کسب‌وکارتان نیاز خواهید داشت.

8-مقیاس‌پذیری ایده‌های خود را امتحان کنید. بیشتر کسب‌وکارهای موفق تکیه بر خودکارسازی (اتوماسیون) و هیات نمایندگان دارند.آیا دیگر کارمندان قادر به انجام کارهای شما خواهند بود؟ اگر نه، آیا شما می‌توانید به شکل ساده‌ای به آنها آموزش دهید؟ اگر کسب‌وکار شما فقط متکی به مهارت‌های شماست، ممکن است که شما شغل موفقی داشته باشید اما این ممکن است آن فرصت کسب‌وکاری که به دنبال آن بودید نباشد.

9- اول بفروشید! بسیاری از کارآفرینان پول و زمان خود را صرف ساختن فروشگاه‌های خرده‌فروشی، ساخت محصولات یا ارائه خدمات درحال‌توسعه می‌کنند بدون اینکه واقعا عملی بودن این بازار را ارزیابی کنند. قبل از اینکه سرمایه‌گذاری بزرگی انجام دهید، ببینید آیا می‌توانید علاقه افراد را جلب کنید یا خیر (در قالب سفارش‌های خرید، سپرده و ...). اگر بیشتر به محصولات ارائه‌شده خود تمرکز کنید، کمتر در معرض خطر هستید. اما اگر کوچک‌ترین توجهی به دست نیاوردید، ممکن است بخواهید قبل از اینکه همه زمان و تلاشتان را سرمایه‌گذاری کنید، قیمت‌ها و الگوی کسب‌وکارتان را بازبینی کنید. زمان‌بندی و تلاش‌های آینده نگرانه برای افزودن شانس شما در داشتن آنچه دلخواهتان است، به شما کمک خواهد کرد تا از داشتن یکی از آن کسب‌وکارهایی که درصد شکست بالایی دارند، جلوگیری کنید.

منبع: www.entrepreneur.com

ترجمه: امیر حاجی‌زاده

 


تاریخ ایجاد : یکشنبه - 15 آذر 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *