9 رفتار مدیریتی برای فرار کارمندان حرفه ای؟!!!پرینت خبر

گاهی مدیران رفتارهایی از خود بروز می دهند که منجر می شود کارکنان سازمان احساس ناخوشایندی داشته باشند. در صورتی که این رفتارهای نادرست توسط مدیران ادامه یابد کارکنان حرفه ای کم کم دلسرد شده و سازمان را ترک نمایند.

1. اضافه کاری

مهمترین موضوعی که سبب می شود کارکنان سازمان را ترک کنند، اجبار به کار زیاد است. چنین رفتاری باعث می شود این کارکنان تصور کنند تاوان کار خوب خود را می دهند و به خاطر ان تنبیه می شوند و نیز بازدهی آنها کاهش میابد. اگر مجبور هستید حجم کار خود را افزایش دهید بهتر است با اکاه سازی کارکنان، تبلیغات و ایجاد تغییرات در کار این کار را بکنید.

2. پاداش کار خوب را به رسمیت نمی‌شناسند.

قدرت یک ضربه آرام با دست به پشت یه کارمند را برای تایید یا تشویق او دست کم نگیرید. نوازش باعث انگیزش انان خواهد شد. همه دوست دارند مورد تجلیل قرار بگیرند. مدیر باید با افراد ارتباط برقرار کند تا بداند چه چیزی باعث میشود آنها احساس خوبی داشته باشند.

3. آنها به کارکنان خود اهمیتی نمی دهند.

علت ترک بیش از نصف افرادی که شغل خود را رها میکنند ارتباط با رئیسشان می باشد. شرکت های موفق از اینکه مدیرانشان بتوانند بین حرفه ای بودن و انسان بودن تعادل ایجاد کنند اطمینان کسب می کنند. این کارفرمایان موفقیت یک کارمند را جشن می گیرند و با کسانی که زیر فشارند همدردی میکنند.

4. آنها به تعهدات خود پایبند نیستند.

وقتی که بر تعهدتان ایستادگی می کنید، شما در چشم  کارکنان خود رشد می نمایید و خودتان را  از نظر دو پارامتر بسیار مهم در یک رئیس یعنی قابل اعتماد بودن و محترم بودن به اثبات میرسانید. اما زمانی که شما تعهد خود را نادیده می گیرید، احترام خود را از دست داده و احساس بدی را در کارکنان ایجاد می نمایید.

5. آنها افراد ناشایست را استخدام می‌کنند و ترفیع می دهند.

کارکنان خوب و سخت کوش نیاز دارند با افراد مشابه و حرفه ای کار کنند. عدم دقت در استخدام افراد و استخدام افراد نامناسب باعث کاهش انگیزه کارمندان خوب سازمان شده و آنها را درگیر مشکلات جدیدی میکند

6. آنها اجازه نمی دهند که مردم احساسات و اشتیاق های خود را دنبال کنند.

کارمندان با استعداد پرشور هستند. فراهم آوردن فرصت برای آنها برای دنبال کردن احساسات خود باعث بهبود بهره وری و رضایت شغلی آنان می شود. اما بسیاری از مدیران می خواهند مردم  درون یک جعبه کوچک کار کنند. این مدیران می ترسند که اگر آنها اجازه دهند مردم به دنبال احساسات خود بروند بهره وری کاهش  یابد. این ترس بی اساس است.

7. آنها در توسعه مهارت های کارکنان شکست می خورند.

زمانی که مدیران در مورد عدم توجه  به کارکنان مورد پرسش قرار می گیرند، آنها سعی می کنند  بهانه ای با استفاده از کلماتی مانند "اعتماد"، "استقلال" و "توانمندسازی"  پیدا کنند. این  کاملا حرف بی منطقی است. مدیران خوب همیشه به کارمند با استعداد توجه دارند و دائما درحال گوش دادن و ارائه بازخورد  میباشند. این وظیفه مدیریت است زمانی که کارمندان با استعدادی در اختیار دارد نفاطی را که این کارمندان مهارت های خود را پیشرفت می تئانند دهند را شناسایی کند.

8. آنها از خلاقیت کارکنان استفاده نمی کنند.

کارکنان با استعداد به دنبال بهبود همه چیزهایی که لمس می کنند هستند. اگر شما چون که با وضع موجود راحت هستید این  توانایی آنها را برای تغییر و بهبود کنار بگذارید ، این باعث ایجاد نفرت از شغل در آنها خواهد شد.

9. آنها در به چالش کشیدن افکار افراد شکست می خورند.

کارفرمایان بزرگ کارکنان خود را به چالش می کشند تا کارهای که در ابتدا غیر قابل تصوربه نظر می رسند را انجام دهند. مدیران .هنگامی که کاریی برای افراد با استعداد و هوشمند  بیش از حد آسان یا خسته کننده باشد، آنها را مشغول کار های دیگری که عقول آنها به چالش بکشد  می کنند.

مترجم: امیر حاجی زاده


تاریخ ایجاد : یکشنبه - 3 آبان 1394

facebooktwitterfacebook
  • موسوی

    عالی


  • علی یوحنایی

    کاملاً درسته. همانند مورد شماره 2، خیلی از مدیران هم هستند که اگر از کار یک کارمند خوششان بیاید هیچ وقت بهش نمیگویند که اصطلاحاً کارمند بعداً خودش را بزرگ نکند. یک مورد دیگر هم هست؛ اینکه نظر کارمندان و یا مصرف کنندگان درباره کار و شرکت و نحوه تعامل و یا محصول دیده نمی شود کاری که خیلی از شرکتهای بزرگ هم انجام ندادند و شکست خوردند.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *