3 توصیه برای افزایش شانس برد کارآفرینان: توصیه های یک نظامیپرینت خبر

ارتشی ها در  یک ماموریت همواره یک سری دستورالعمل های کلی دارند تا بتوانند اوضاع را به نفع خود تمام کنند. اگر نظامیان دستورالعمل ها رعایت نکنند در مقابل دشمن در موقعیت ضعف قرار می گیرند. آنچه در دنیای کسب و کار های نوپا اتفاق می افتد زیاد متفاوت از این تجربه نیست. کارآفرینان باید مسائلی را در طرح ریزی برای موفقیت در نقشه قرار بدهند و همینطور مسائلی را اجتناب کنند.

تفاوت بین برنامه ریزی یک ماموریت جنگی و یک کسب و کار جدید، در روش کار و نتیجه نهایی است، ولی شیوه رهبری و  شیوه بکارگیری کارکنان در کسب و کار و میدان جنگ مشابه ستند. نکات بالا و سه توصیه زیر از مصاحبه با یک ارتشی استخراج شده است.

1)تشخیص آنکه "بردن" چه شکلی است.

سهم بازار؟ درآمد؟ رضایت مشتری؟ میزان علاقه و انگیزه کارمندان؟اگر بیش از یک دپارتمان یا اداره در شرکت خود دارید حیاتی است که مطمئن شوید همه همان دید شما از "بردن" را می دانند. مثلا اگر تیم توسعه محصول فکر می کند که برد یعنی فروش 100 دستگاه ، اما تیم فروش فکر برد را فروش گران ترین دستگاه ها به عنوان هدف بداند، شما بین اهداف تیم ها عدم شفافیت دارید. کافی است که این سردرگمی را در ابعاد کل یک شرکت ببریم، انواع بی نظمی ها در شرکت رخ می دهد و کارایی را تحت تاثیر می گذارد.

پس باید یا باید مدام در حال ارتباط و هماهنگی باشید و یا کمتر  از آنچه توانایی کسب و کار شما است در بازار ظاهر شوید.

2)برنامه ریزی کنید، اما آمادگی تغییر را داشته باشید

برنامه ریزی برای دلایل زیادی ضروری است، مانند:

  • شناسایی آنکه بدانید کجا هستید، در مقابل آنکه هدف شما چیست.

  • شناسایی موانع احتمالی موفقیت

  • برای ساخت یک مکانیزم ارزیابی عملکرد، تا هنگامی که بیراهه رفتید متوجه شوید.

نکته مهم درباره برنامه ریزی این است که وقتی اوضاع طبق نقشه پیش نمی رود ناامید نشوید! شما مغز متفکر استراتژی هستید اما معنی آن این نیست که باید خودتان آن را صفر تا صد پیاده سازی کنید. به یاد داشته باشید هدف، به دست آوردن هرچه که شما به عنوان "برد" در نظر دارید است، ممکن است در راه رسیدن مقداری هم از مسیر منحرف شوید. سعی کنید در برنامه ریزی خود، زمان برای  بازخورد، بازبینی و تنظیم دوباره را داشته باشید، انجام تغییرات جزئی در طول مسیر بهتر از یک تغییر بزرگ در مسیر است.

3)محیط همه چیز است

محیطی که در آن کار، زندگی و فعالیت می کنید یک عنصر بزرگ در کمک یا ضرر رساندن به برد شما است. فرهنگ محیط کاری، شهری که در آن هستید، مشتریانی که با آنها کار می کنید، همه و همه در رضایت کلی شما نقش دارند. اگر یکی از این عناصر ایده آل شما نیست (مثلا محیط کار خود را دوست دارید اما تیم خود را نه چندان زیاد)، اگر به آن بی توجهی کنید در طول زمان یا ناگهان از آن کار می برید و یا بدتر از آن دست به تخریب خودتان می زنید (مثلا از اهداف خود دست می کشید و بی تفاوت می شوید یا دست به کارهای مخرب می زنید). با تغییر محیط، پاسخ های شما هم باید تغییر کند. اگر مشکلی در محیط خود می بینید از خود سوال کنید که چگونه میتوانم آن را بهبود دهم. در این موقعیت خاص "بردن" چه شکلی دارد؟

به تعداد راه های برد، راه های باخت هم هست، سعی کنید این سه موضوع را هنگام برنامه ریزی برای نقشه بعدی خود مدنظر قرار دهید.

ترجمه: علیرضا عموزاده

منبع: www.entrepreneur.com


تاریخ ایجاد : جمعه - 17 مهر 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *