6 اشتباه برای شروع یک ارتباط کاری جدید؟!!!پرینت خبر

اکثر صاحبان کسب و کار هنگامی که تصمیم به گسترش کسب و کار خود می گیرند، اغلب بیش از حد شروع به برقراری ارتباط و تنظیم قرار ملاقات با دیگران می کنند. آنها به جای اینکه رابطه را مانند ساختمان سازی آجر به آجر بچینند و بالا ببرند و در نتیجه رابطه ای براساس اعتماد با طرف مقابل برقرار کنند، به طور مستقیم به سراغ خواسته خود می روند و در نتیجه از اینکه به صورت ناگهانی همه چیز از بین می رود شگفت زده می شوند. گاهی اوقات سالها طول می کشد تا رابطه ای براساس اطمینان با مشتری شکل گیرد. لذا در این خصوص باید صبور بوده و پشتکار داشت.

در اینجا چند کار که ممکن است انجام دهید و رابطه تجاری خود را تحت الشعاع قرار دهید و راههای پیش گیری از آن آورده شده است:

اشتباه 1)به جای شنیدن، فقط صحبت کنید.

وقتی می گویید "من می خواهم بهتر شما را بشناسم" به این معنی است که شما سوالی مشخص از مخاطب خود بپرسید و جواب او را به دقت گوش دهید و در همان راستا پاسخ دهید. چند بار برای شما پیش آمده که هنگام صحبت صرف یک فنجان چای با یک مخاطب جدید که اصلا از شما سوالی نکرده است، شروع به صحبت کرده باشید و پشت سر هم حرف بزنید؟  اگر علاقه قلبی و واقعی به دیگران نشان ندهید، آنان نیز علاقه مند به شناخت و ارتباط با شما نخواهند بود.

اشتباه 2)در اولین ملاقات یک تقاضای منفعت طلبانه داشته باشید.

همیشه وقتی در اولین جلسه قبل از برقرای ارتباط مناسب با طرف مقابل تقاضایی داشته باشید که منفعت طلبانه باشد، به طرف مقابل شما پیام خوبی ارسال نمی شود و به طرف مقابل حس مورد سوء استفاده واقع شدن دست می دهد. لذا این هوشمندی شما که صبر داشته باشید و بعد از برقراری ارتباط برمبنای اعتماد در لحظه مناسب خواسته خود را مطرح کنید.

اشتباه 3)درباره ارتباطات طرف مقابل پرس و جو کنید.

همه ما سالیان زیادی طول می کشد تا ارتباطات قوی و مورد اعتماد با دیگران برقرار کنیم. وقتی شما از طرف مقابل در اولین ملاقات درباره میزان ارتباطاتش می پرسید، وی حس ورود شما به حریم خصوصی خود را می گیرد لذا باید از این اقدام خودداری نمایید.

اشتباه 4)سوالات شخصی زیادی از طرف مقابل بپرسید.

وقتی که شما کسی را برای اولین بار می بینید، این طبیعی است که در خصوص صحبت در مورد زندگی شخصی وی هوشمندانه برخورد کنید. وقتی شما کسی را با سوالات خود مجبور کنید درخصوص زندگی شخصی خود صحبت کند، در واقع پیش از شکل گیری رابطه به آن پایان می دهید. با شکل گیری رابطه و برقراری اعتماد در رابطه به مرور زمان و به منظور مستحکم شدن رابطه می توان اینگونه سوالات را پرسید.

اشتباه 5)در طول ملاقات با تلفن صحبت کنید و یا پیام کوتاه ارسال کنید.

وقتی با کسی ملاقاتی تنظیم می کنید که برای کمک به یکدیگر طرفین صحبت کنید، طرف مقابل تمام توجه خود را معطوف شما می کند. با صحبت کردن با تلفن همراه و یا ارسال پیام کوتاه و... و عدم توجه کافی به طرف مقابل، مانع جذب وی به برقراری ارتباط با شما می شوید. اگر شما مایل به برقراری ارتباط خوب با طرف مقابل می باشید، تلفن همراه خود را کنار گذاشته و تمام توجه خود را به طرف مقابل معطوف کنید و از چک کردن مداوم تلفن همراه خودداری کنید.

اشتباه 6)وقتی طرف مقابل نمی خواهد به شما کمک کند، عصبی شوید.

شاید احمقانه به نظر برسد ولی بعضی از افراد علی رغم اینکه می توانند به شما کمک کنند، از این اقدام خودداری می کنند. در این موارد شما چگونه برخورد می کنید؟ بهتر است در این موارد تلاش خود را برای بدست آوردن اطمینان طرف مقابل و فراهم آوردن زمینه برای ترغیب وی به همکاری با شما معطوف کنید.

با اینکه این نوع برخورد ممکن است به نظر شما پیش نیاید ولی وقتی دقت کنید، از میزان اتفاق افتادن اینگونه برخوردها شگفت زده می شوید. زمانی که مردم برای استفاده از امکانات شما به سمت تان می آیند و با شما صحبت می کنند، متوجه می شوید که برای آنها منفعت خودشان مهم است و در واقع به شما توجهی ندارند. این نوع برخورد برای بسیاری از مردم دلسرد کننده است.

برای برقراری و ساخت رابطه بر مبنای اعتماد و هم چنین ساخت رابطه اصولی و دو طرفه با مردم، باید صبور باشید و زمان صرف کنید، اینها روابطی محکم و مفید برای تمام عمر خواهند بود.

ترجمه: محمد همتی

منبع : entrepreneur.com


تاریخ ایجاد : جمعه - 17 مهر 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *