چهار ویژگی ذاتی کارآفرینان؟!!!پرینت خبر

در حالی­که در حدود 43 درصد از کودکان و نوجوانان آمریکایی می­گویند که برای شروع کسب و کار خود برنامه­ ریزی خواهند کرد، اما تنها 13 درصد از آنها در بزرگسالی در حوزه­ ی فعالیت­های کارآفرینی مشغول به می شوند.  ویژگی­های این دسته از افراد چه مواردی است که موجب بقاء جاه­ طلبی­های حوزه­ ی کارآفرینی آن­ها در هنگام گذار به مرحله­ ی بزرگسالی می­گردد؟

برای یافتن پاسخ این سؤال، محققان دانشگاه ­های تافتز و استنفورد سه سال را صرف مطالعه­ ی بیش از پنج­ هزار فرد در رده­ ی سنی دانشجویان کالج کردند تا با دقت صفات و رفتارهای کارآفرینان مشتاق را مشخص نمایند.

این محققان به تازگی برخی از یافته­ های حاصل از مطالعه­ ی کارآفرینان جوان (پروژه­ی مطالعه­ی کارآفرینان جوان  YES) را در ژورنال وال­استریت منتشر کرده­ اند. بر اساس نتایج آنها، چهار شاخصه ­ی اصلی وجود دارد که حاکی از آن است که شما از قابلیت تبدیل شدن به یک کارآفرین برخوردارید:

1. کنترل بالا بر رفتارهای خود

کنترل بر رفتارهای فرد با ویژگی­های کیفی دیگری نظیر پشتکار و ابتکار در ارتباط است. در این مطالعه، دانشجویان کالجی که خود را با ویژگی "راه­ اندازهای پروژه­ های شخصی" توصیف می­نمودند به احتمال 1.5 برابر بیشتری در مقایسه با سایر افراد در آینده ­ی شغلی خود به افراد کارآفرین تبدیل می­شدند. و نیز دانشجویانی که در آن زمان یک باشگاه دانشجویی جدید را راه ­اندازی کرده بوده و یا سایر افراد را برای هدف خاصی در اطراف خود بسیج کرده بودند، تقریبا" به احتمال دو برابر بیشتری نیات کارآفرینانه را در سر می­ پروراندند.

یکی از اجزای مهم مقوله­ ی "کنترل بر خود" پایداری در مواجهه با شکست است. به عنوان مثال، یکی از دانشجویان مورد مصاحبه در رقابت کسب و کار آنلاین در دوره­ ی دبیرستان به این طریق برنده شد که به امتحان کارایی استراتژی­های مختلفی برای فروش دستگاه­های الکترونیک دست دوم تا زمانی پرداخت که استراتژی پاسخگو در این زمینه را پیدا کرد.

2. حمایت اطرافیان شما از اهداف کسب و کارتان

حدود 45 درصد از کارآفرینان فرزندان پدر و مادر بلندپروازی بودند که کسب و کار جدیدی را آغاز کرده بودند، در مقایسه با تنها 29 درصد از سایر دانشجویان که فاقد اقوامی با تجارت­های شخصی بودند. باقی دانشجویان مورد بررسی نیز اعضای خانواده، دوستان، و یا مربیانی داشتند که کسب و کار خود را آغاز کرده بوده و آنها را تشویق به دنبال کردن جاه­ طلبی­های کارآفرینی خود می­نمودند.

به عنوان مثال، این محققان با زنی مصاحبه کردند که عنوان کرده بود یکی از دوستان پدرش کسب و کار موفقی را در زمینه­ ی رستوران ­داری بدون هیچ گونه دانش یا تجربه ­ی مرتبط در این زمینه راه ­اندازی کرده بود. با توجه به این تجربه­ ی موفق، او یاد گرفته بود که با وجود مقاومت ظاهری به تلاش خود در این زمینه ادامه دهد.

3. طرز تفکر خلاقانه

در مقایسه با تنها 47 درصد از عموم افراد جامعه، بیش از سه ­چهارم از کارآفرینان مشتاق سطوح بالایی از تفکر نوآورانه را به نمایش گذاشتند. این محققان بیان کردند که " متفکران خلاق شیوه­ های جدیدی را برای به انجام رساندن کارهای روزانه یافته، و راهکارهایی را برای ایجاد مسائل وسوسه­ انگیز به منظور دستیابی به راه حل­های بهتر انتخاب کردند، به جای آنکه از رویکردهای امتحان شده (که حتما" جواب مساعدی را نیز در پی دارد) برای حل مشکلاتشان استفاده کنند".

4. علاقه­ زیاد شما به راه­ اندازی کسب ­و­کار

بسیاری از کارآفرینان مشتاق از مدت­ها قبل و در دوران تحصیل خود به دنبال توسعه ­ی مهارت­های کسب و کار خود بوده ­اند. تعدادی از آن­ها مشغول گذراندن دوره­ های آموزشی تجارت بودند، با وجود آنکه تجارت رشته ­ی تخصصی آن­ها در دانشگاه نبوده است.

همچنین مقوله ­ی داشتن علاقه به کسب و کار به شدت به آگاهی مالی افراد مرتبط است. نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که کارآفرینان مشتاق، به احتمال دو برابر بیشتری، از سطح بالایی از آگاهی­ های مالی برخوردار بوده ­اند. برای مثال، آنها احتمالا" به طور فعال به دنبال فرصت­های جدیدی برای سرمایه ­گذاری بودند.

منبع: www.businessinsider.com


تاریخ ایجاد : یکشنبه - 12 مهر 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *