رقابت تنگاتنگ DELL و HP پرینت خبر

رقابت DELL در برابر HP

 

DELL همیشه شرکتی موفق بوده است. بعد از آغاز به کارش در خوابگاه مایکل دل در دانشگاه تگزاس، این شرکت یکی از سریع ترین شرکت ها در رشد بوده است. درمیان تمامی موانع و عقب نشینی ها در میان راه، هیچ کدام به اندازه رقابتی که DELL در سال 2000 توسط هولت- پاکارد یا همان HP با آن روبرو شد، جدی نبودند.

مدل شرکتی DELL بر تولید رایانه های رومیزی و لپ تاپ برای بازارهای کسب و کار با کیفیت خوب تاکید داشت. "صفحه های همیشگی" آن، ترکیب بندی سلیقه ای محصولات DELL توسط شرکت های استفاده کننده از این محصولات و سفارش آنلاین آنها را آسان کرده و مدل کسب و کار مستقیم DELL (شامل یک سیستم مونتاژ ناب بسیار موثر) شرکت ها را قادر به پیشنهاد این محصولات با یک مزیت قیمتی عمده نسبت به سایر رقبا شامل HP میکرد.

اما اخیرا اچ پی ، دل را به عنوان بزرگترین تولید کننده رایانه های رومیزی جهان پشت سر گذاشت. اکنون دل باید یک استراتژی منابع انسانی جدید برای رقابت بهتر با HP اتخاذ کند. اما چگونه؟ از طریق مراحل گام به گام زیر که با استفاده از آنها شما نیز میتوانید استراتژی منابع انسانی خود را بسازید:

گام اول: صنعت خود را تحلیل کنید

در هر صنعت، بسیاری از پویایی های صنعت به گونه ای در طول زمان تغییر می کنند که طبیعت رقابت را به کلی دچار تحول می نمایند، صنعت رایانه نیز از این قانون مجزا نیست.

  • HP توانست یک فرآیند تولید ناب کاراتر در سالهای اخیر توسعه دهد. اگرچه به اندازه دل به لحاظ هزینه ای به صرفه نبود اما تولیدات HP نزدیک تولیدات DELL رسیدند و به لحاظ قیمتی رقیب بسیار سرسختی شدند.
  • بزرگترین رشد از اواسط سال 2000 ، در بازار مصرف کنندگان بوده است، نه بازار شرکتی. بیشتر کاربران کسب و کار، انتخاب های محدودی در زمینه رایانه داشتند چرا که دپارتمان های IT بودند که این انتخاب ها را برای کارمندان انجام می دادند. اکنون مصرف کنندگان گستره وسیعی از انتخاب ها و گزینه ها در دسترس دارند و خواسته های آنها با کاربران کسب و کار متفاوت است.

 DELL تجربه اندکی در زمینه نیازهای مشتری های میانه در مورد رایانه های خانگی دارد و مهمتر از آن این که قادر به برآورده ساختن این نیازها نیز نمی باشد.