اهداف يك شركت، فراتر از چند كلمه؟!!!پرینت خبر

گالوپ: اهداف يك شركت فراتر از مواردی است که در ماموريت شركت يا چشم‍‌ انداز گفته می شود. ولی مشکل اینجاست که شرکت ها اهداف را به کارکنان و مشتریان به خوبی معرفی نمی کنند  و با چالش مواجه می شوند.

مديران با يك چالش دائمي براي تعريف اهداف واقعي روبرو هستند و اين چالش با كاركنان آنها شروع مي‌شود. زیرا اغلب ناهماهنگي بين آنچه كه شركت ها دوست دارند هدفشان باشد با آنچه كه نام تجاري و فرهنگ كاركنان آنها مشاهده می شود.

150728_INSIDE

طبق يافته‌هاي گالوپ در حدود یک سوم نیروی کار آمریکا این دیدگاه را قبول دارند كه مآموريت يا اهداف شركت باعث ايجاد حس مهم بودن شغل برای آنها شده است. در صنعت هتل‌داري تنها 28%  از كاركنان با اين جمله موافقند :"من از آنچه كه این شركت براي آن حركت مي‌كند و آنچه كه نام تجاري ما را از ديگر رقبا متفاوت مي‌كند، آگاهي دارم."

اين يافته‌ها نشان مي‌دهد كه سازمان ها در تلاش براي توسعه ارتباط قوي بين اهداف تعيين شده خود و  نام تجاري و فرهنگ سازمان چالش دارند و طبيعتاً اين ناهماهنگي‌ها هزينه‌بر است. شركت ها بر اساس اهداف قوي و واضح مي‌توانند نام تجاري مناسب بسازند، و آن را توسعه دهند. زماني كه ارتباط بين فرهنگ آرماني يك شركت با فرهنگ واقعي آن قطع شود، مشتريان فاصله بين وعده‌هاي نام تجاري شركت با آنچه را كه عمل مي‌كند متوجه خواهند شد.

رقباي شركت ممكن است توانايي توليد محصولات يا خدمات مشابه را داشته باشند ولی یک شركت مي‌تواند با استخدام كاركناني كه اهداف و نام تجاري شركت را بخوبي  مورد توجه قرار  مي‌دهند سهم بازار بیشتری بدست آورد.

نشان دادن هدف از طريق آنچه كه شركت تصميم مي‌گيرد انجام ندهد

يكي از بهترین راه‌هایی كه اهداف شركت را به کارکنان نشان دهید آنست که كه اجازه دهيد تا اين اهداف تصميم‌هاي كليدي را هدايت كنند. تصميم‌گيري‌هاي استراتژيك معمولاً بر اساس داده‌ها و پيش‌بيني‌ها ساخته مي‌شود. اما اهداف يك شركت يك راهنماي منسجم براي كساني است كه تصميم‌هاي بلندمدت مي‌گيرند.  در بسياري از موارد، تصميم‌گيري های كوتاه مدت ممكن است با اهداف استراتژيك بلندمدت در تضاد باشد. بنابراين لازم است كه براي رسيدن به اهداف بلندمدت از منافع كوتاه مدت دست كشيد.

در برخي موارد شركت‌ها با دور شدن از منافع كوتاه مدت خود كه در تضاد با اهداف تعيين شده است تعهدي قوي به اهداف بلندمدت را از خود نشان مي‌دهند. اين تصميمات فرصت هايي را براي تقويت هويت يك شركت در رابطه با مشتريان فعلي و بالقوه ايجاد مي‌كند.

یاسمن ضیایی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

منبع: Gallup


تاریخ ایجاد : دوشنبه - 23 شهریور 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *