5 اشتباه رایج کارآفرینان در معرفی محصول جدید به بازارپرینت خبر

بسیاری از کارآفرینان و شرکت ها پس از ارائه محصول به بازار دچار شکست می شوند.  طبق بررسی های انجام شده توسط شرکتScheneider Associatess تنها در ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از 70 هزار محصول جدید به بازار عرضه می شود  که بیشتر  آنها با چالش فروش مواجه می شوند.  دلایل مختلفی برای شکست عرضه محصول به بازار وجود دارد  مانند فقدان تحقیقات بازار و یا عدم آمادگی بازار، ایرادات فنی، برآورد نکردن نیاز مشتری، ناشناخت بودن برند، خدمات پس از فروش نامناسب. هنگامی که محصول بعدی شما آماده می شود مراقب باشید که این 5 اشتباه رایج را مرتکب نشوید.

اشتباه 1)  نداشتن هدف

معمولاٌ کارآفرینان از روی عجله برای ورود محصول به بازار بدون شناسایی اولیه و تهیه لیستی از اهداف،  اشتباهاتی مرتکب می شوند.  بدون داشتن لیستی از اهداف به موفقیت نخواهید رسید. اهدافی که شما برای عرضه محصول به بازار در نظر می گیرید احتمالاٌ با اهداف اصلی کسب و کارتان متفاوت است. نمونه این اهداف می توانند شامل افزایش تعداد مشتریان ، سهم بازار رو به رشد و یادگیری باشند.

اشتباه 2) عدم هماهنگی برنامه ها

بدون یک برنامه جامع، عرضه محصول را به اشتباه می کشانید. در ابتدا شما استراتژی های تبلیغاتی خود را تعریف کنید.  برای رسیدن  به مرحله عرضه محصول  یک جدول زمانی تهیه می کنید  که شامل همه مواردی باشد که باید انجام شود.

اشتباه 3) عدم شناسایی نیازهای مشتریان هدف

آیا شما درک قوی از مخاطبان خود دارید؟ مقداری  زمان صرف تحقیق و تعریف استراتژی های مشتریان هدف کنید. شما حداقل باید اطلاعات جمعیت شناختی آنها را بدانید، همینطور اینکه از چه نوع رسانه هایی استفاده می کنند. هنگامی که مشتریان خود را تعریف کردید، نیاز ها و علائق شان را هدف قرار دهید.

اشتباه 4) شکست در ارزیابی میزان دستیابی به نتایج

مطمئن شوید که در مسیر رسیدن به هدف هستید. با استفاده از ابزارهای تحلیلی مثل Google Analytics ، تعداد بازدیدکنندگان  سایت، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، دیدگاه و نظرات مشتربان، محتوای دانلودها ، جایگاه خود را در بازار  بهتر درک می کنید. همچنین این بررسی ها به اصلاح و تغییر برنامه ها نیز کمک می کند.

اشتباه 5) انتخاب نادرست محصول جهت فروش

عرضه مواد و تجهیزات سخت افزاری بازگشت سرمایه بیشتری دارد،  ولی این کار برای یک کاؤافرین  با کارمندان اندک و منابع محدود سخت است. ولی ارائه خدمات مانند نرم افزار به بازار بهتر است گر چه سود کمتری دارد. زیرا به کارمندان فرصت یادگیری تدریجی در معرفی محصول و یا خدمت جدید به بازار را می دهد. از این گذشته به شما فرصت آزمون فروش محصول در بخش کوچکی از بازار و دیدن عکس العمل بازار هدف را می دهد.

منبع: www.hoovers.com


تاریخ ایجاد : چهارشنبه - 18 شهریور 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *