برندها فقط به نیمی از وعده های خود عمل می کنند!پرینت خبر

برند یا نام تجاری توافقی بین شرکت و مشتریان است. بررسی گالوپ نشان می دهد که شرکت ها تا حد زیادی به تعهدات و وعده هایی که در برند خود طرح می کنند، وفادار نیستند . مشتریان هم می گویند شرکت ها در نیمی از موارد به تعهدات خود عمل نکرده اند!

برند مینیاتوری از همه چیز یک شرکت است كه براي آن تلاش مي كند. این نام در ذهن مشتري و  حتی رقباء يك تصویر منحصر به فرد از چيزي است که شرکت ارائه می دهد. بررسی گالوپ نشان می دهد که برند تاثیر عمیقی بر نتایج کسب و کار دارد. شرکت هاي برتر در 75٪ موارد آنچه را  در برند خود به مشتریان وعده مي دهند، عمل مي كنند. این شرکت ها دارای سطوح بالاتری از تعامل با مشتری هستند، که آنها را قادر می سازد از رقبای خود پیش افتاده و سهم بازار، سود دهی، درآمد و رشد بالاتر دارند.

ولی در مجموع تنها 38 % از مشتریان به طور کامل به برندها وفادارند و  یک دلبستگی عاطفی با برند دارند. این مشتریان سایر مارک هارا به راحتی  قبول نمی کنند. اما اکثر مشتریان (62٪) نسبت به برندها حسی نداشته و به آن وفادار نیستند. اگر شرکت  ها بتوانند برند قوی ایجاد كنند مشتریان بیشتر جذب و سهم بازار بالاتر خواهند داشت.

  • حفظ تعهدات برندها به وسيله مشتريان وفادار

تعهدات و وعده های برندها ممکن است شبیه به وعده های  رقبا باشد و یا ممکن است مبهم و غیرجذاب باشد. بررسی گالوپ بیانگر آنست که شرکت ها وعده خود را به مردم كه در قالب نام تجاري را ناديده مي گيرند. حتی اکثر کارکنان شرکت ها به برندی که  برای آن کار می کنند وفادار نیستند و  تنها 27٪ از کارکنان شرکت ها به وعدها و قول های داده شده یک برند در قبال مشتریان وفادارند. البته اکثر کارکنان از نظر ذهنی رفتار خود را  بر اساس اهداف شركت تنظيم كنند و تعهد ذهنی دارند ولی در عمل این اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال یک کارمند داروخانه ممکن است یک مشتری را كه نسخه او در 10 دقیقه آماده می شود را  براي 30 دقیقه معطل کند و یا یک تولید کننده ممکن است به وعده خود برای تحویل کار در تاریخ خاص عمل نكند. در هر دو مورد، کارکنان بر این باورند که به  وعده داده شده به درستی عمل کرده اند، ولی در طرف مقابل این مشتریان ناراضی هستند. 

شيده جعفري 

منبع: www.Gallup.com


تاریخ ایجاد : شنبه - 16 خرداد 1394

facebooktwitterfacebook

نظر ثبت شده ای یافت نشد. اولین نفر باشید که به این پست نظر می دهید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد . بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند . *